7 клас. Основи здоров'я

 



Тема. Індівідуальний розвиток підлітків.

Виконати до 21 листопада.

1.Подивитися презентацію і виконати завдання, які вона містить,у зошиті.
https://naurok.com.ua/prezentaciya-individualniy-rozvitok-pidlitka-128273.h





Тема. Побутова безпека. Безпека оселі.

1. Попрацюйте на уроці.

Доброго ранку всім. Налаштуємось на роботу.

Тема нашого сьогоднішнього уроку : «Безпека оселі». Нам необхідно поглибити знання, а комусь і пригадати навички безпечного користування засобами побутової хімії, газовими приладами та пічним опаленням.

Де ви почуваєте себе в безпеці?

Чи можна назвати дім абсолютно безпечним місцем? Чому?

  • Які небезпеки можуть бути в оселі? (Може виникнути пожежа, можна отримати травму, отруїтися, обпектися, порізатись, впасти, синець набити, витік газу, витік води, вколотися, за поріг перечепитися…)
  • Отже, абсолютної безпеки не існує. Щоб запобігти пожежам, побутовим травмам, отруєнням, повторимо те, що вивчали в 5-6-му класах, і дізнаємось дещо нове.

Стартове завдання

.Давайте пригадаємо, що таке горіння? (Горіння – це реакція окислення, яка супроводжується виділенням тепла і випромінюванням світла).

Які умови необхідні, щоб відбувся цей процес?

  • -Окислювач (кисень, іноді кисень у складі селітри, порох, оксиди азоту).
  • -Джерело запалювання (іскра, полум'я, висока температура).
  • -Горючі речовини (дерево, папір, бензин, гас).

Ми називали ці умови як «Трикутник вогню».

Речовини і матеріали поділяються на:

Негорючі:    Важкогорючі:     Горючі:       Вибухонебезпечні:

Важкозаймисті:        Легкозаймисті:

Вода деякі пластмаси стиснені та зріджені  горючі гази, пари  розчинників та ін..

Волога деревина рідини (бензин, спирт,цупкі тканини розчинники), природний газ

Запитання до учнів.

Чи всім цим речовинам для того щоб горіти, необхідний безпосередній контакт з джерелом запалювання? (Ні, є такі, що загоряються при контакті з іншими речовинами Н: папір і бавовна з деякими кислотами, мастила з киснем). Для них характерне самозаймання.

Отже,

Негорючі — ті, що не горять за будь-яких умов.

Важкогорючі — ті, що загоряються, тліють чи обвуглюються під дією вогню, але перестають горіти, якщо джерело запалювання видалити чи загасити;

Легкозаймисті — ті, що загоряються від джерела запалювання і продовжують самостійно горіти, коли це джерело видалити;

Причини виникнення пожеж

Тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем і розряди блискавки… (доповнить)

При користуванні засобами комунікації та побутовою хімією необхідно дотримуватись правил безпечної поведінки.

Прочитайте параграф 8.

Бліц турнір.

Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в оригінальній упаковці?

Чому всі засоби побутової хімії необхідно зберігати в недоступному для дітей місці?

Чому лак чи фарбу неможна розігріти на плиті?

Чому святкову електричну гірлянду неможна виготовляти самому?

Чому неможна користуватися печами, які мають тріщини?

Навіщо чистити піч і димохід від сажі?

Чому неможна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?

Чому не слід користуватися електроприладами під час купання у ванні?

Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов'язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?

Навіщо у ванній кімнаті резиновий килим?

Чому краще користуватися електронним термометром, а ніж ртутним?

Забави із пожежонебезпечними чи вибухонебезпечними сумішами речовин найчастіше призводить до втрати пальців, очей, до небезпечних опіків. Нерідко трапляються й смертельні ушкодження.

2. Домашне завдання. С.52 підручника "Запам ятай!"

Прочитайте параграф 8.Вставте потрібні слова.

 Деякі речовини токсичні й пожежонебезпечні. На етикетках таких речовин є попередження:__________________

Під час фарбування приміщення треба______________

Якщо в оселі відчувається запах газу, унікай дій, у результаті яких може утворитися________

Категорично забороняеться користуватися___________газовими приладами.

Службу газу викликають за телефоном _______

У приміщеннях, де встановлено газові прилади, не можна_____________

Заслонку печі можна закривати лише після повного_____________________

Суворо забороняеться розпалювати піч__________________

Відчувши запах газу, не можна____________________.Це може призвести до_________________________.

 Для додаткового балу можна додати малюнок до параграфа. Виконати до 11 листопада.


Тема.  Пожежна безпека у громадських приміщеннях.

 

Добрий день!

Тема нашого уроку:« Пожежна безпека у громадських приміщеннях.»

Сьогодні, ми згадаємо правила пожежної безпеки, навчимося правильно

діяти під час пожежі вдома та в громадських приміщеннях, визначимо

причини, що призводять до виникнення пожежі. Як ви вважаєте, чи важлива

ця тема? Чому?

 

1.Проблемне питання.

Уявіть, що ви заблукали в лісі. Довго блукали в пошуках правильного

шляху. Аж раптом ви вийшли на галявину, де зійшлися три дороги. Кожна

може вивести з лісу, але за певних умов: «Ліворуч підеш – велике багатство

знайдеш, але здоров’я загубиш. Прямо підеш – нічого не знайдеш, але і

здоров’я збережеш. Праворуч підеш – половину багатства знайдеш, але і

половину здоров’я втратиш.» Яким би шляхом скористався кожен з вас?

Досить часто у вашому житті будуть зустрічатися ситуації, коли потрібно

буде вибрати, яким шляхом іти. Небезпека може виникати всюди: вдома, у

школі, на вулиці. Тому варто навчитись уникати та долати її.

 

  Я бажаю вам, щоб завжди ви обирали правильний шлях. Хоча одну

підказку я вам дам: в будь – якій ситуації: « Щоб не трапилось біди, перш ніж

щось зробити, спочатку добре подумай, а потім роби.»

 

Відгадайте загадку: «Коли його не було в людей, то люди були безсилі,

вони не варили їжі, не грілися біля вогнища, усього боялись.  Життя тих людей

було злиденним животінням. Пожалів їх Прометей  й подарував людям те, що

стало   одночасно і другом, і ворогом людини.  Що це? 

 

Як ви вважаєте, вогонь – друг, чи вогонь – ворог?

 

Розділите сторінку зошита на дві частини, зліва напишіть "вогонь-друг", праворуч-"вогонь-ворог". Наведіть приклади. Можна намалювати.

 

Складно уявити собі життя людини без вогню. Але якщо вогонь

потрапить у невмілі руки, то може стати грізним ворогом. Від нас залежить , яким він буде: добрим чи злим. Щоб не виникла пожежа, треба знати й виконувати правила пожежної безпеки.

 

Той, хто хоча б один раз в житті бачив пожежу, знає, яке це страшне

лихо. Вона не лише знищує матеріальні цінності, але й часом забирає

найцінніше – людське життя. Хоча більшості  випадків і можна було б 

уникнути, якщо вчасно зупинитися і не робити необдуманих вчинків.

Що потрібно для утворення вогню ? (Горючий матеріал, кисень,

джерело вогню.)

 

Боротися з пожежами іноді дуже складно — необхідні зусилля кількох

пожежних машин. Тому й кажуть, що пожежу легше не допустити, ніж

загасити.

Особливо небезпечною стає пожежа в громадських приміщеннях, де

збирається велика кількість людей — школах, супермаркетах, вокзалах,

театрах.

У цьому випадку існують відповідні правила протипожежної безпеки.

Усі місця, де може збиратися велика кількість людей, повинні мати:

пожежну сигналізацію та первинні засоби пожежогасіння.

 

Де в школі знаходиться пожежний кран? А пожежний щит?

Треба знати евакуаційні знаки пожежної безпеки, які підказують шляхи

до порятунку або попереджають про небезпеку.

  

Можливо, ви вже помічали, що в громадських місцях, наприклад у школі,

театрі, музеї, на стіні обов’язково висить план евакуації людей під час пожежі.

План-схема евакуації — це креслення будинку, на якому позначено

найбезпечніші шляхи виходу з приміщення в разі пожежі.

Суцільні зелені стрілки показують основні рекомендовані евакуаційні

шляхи, а пунктирні стрілки позначають резервні (другорядні).

На планахевакуації умовними знаками показано розміщення вогнегасників, пожежнихкранів, гідрантів, телефонів. План евакуації допомагає людям швидко покинутиприміщення, охоплене вогнем.

 

Пригадайте, який сигнал оповіщає вас про евакуацію.

 

Якщо ви виявили пожежу в школі, слід вчасно повідомити присутніх про

загрозу. Евакуацію треба проводити з усієї школи, навіть коли пожежу

виявлено тільки в якійсь її частині.

Кожен з вас повинен чітко виконуватикоманди вчителя, не панікувати, не кричати, не метушитися, спокійно йти дозапасних виходів. Не обганяйте один одного та не штовхайтесь. Нерозмовляйте, щоб було добре чути розпорядження.

 

Нікому не можна повертатися в приміщення, наприклад по забутий одяг

чи книги.

Під час пожежі не можна ховатися в глухі кути, під парти, шафи.

Після евакуації треба зібратися в зазначеному місці і нікуди без дозволу

вчителя не йти.

У разі потреби дорослі організовують пошуки дітей, яких не

виявили на місці збору.

 

Пожежна вікторина.  

1.Назвіть основні причини виникнення пожеж.

2.Яка найбільша небезпека для людей під час пожежі ? 

3.Чим треба гасити пожежу ? 

4.Чому під час пожежі вогонь спалахує з більшою силою тоді,коли відчиняють

двері для того, щоб утекти або випустити дим?

5.Що треба робити, коли на вас спалахнув одяг ? 

6.Що треба робити, якщо спалахнув одяг на якійсь іншій людині ? 

7.Як можна захистити органи дихання під час пожежі ? 

8.За яким номером потрібно викликати пожежників ? 

9.Чому при евакуації з багатоповерхових будинків не можна користуватися

ліфтом? 

10.Які існують причини виникнення пожежі в школі?

  

Якщо виникла пожежа - рахунок часу йде на секунди. Перший вогонь

можна залити склянкою води. Другий – відром води, а до третього вогню треба

викликати пожежників, бо сам не впораєшся. 

Розподілити зазначені речовини на три групи:

 

              Горючі             Важкогорючі                 Негорючі

 

       Бензин, вода, цвях, вата, пісок, глина, дерева, газ, килим, ковдра, скло, дерево, папір, молоко, петарда, масляна фарба,ґрунт, ацетон,свічка, спирт.

 

Послідовність дій, якщови лягли подрімати, прокинулись від того, що кімнату заповнює дим.

   

1. Закрий ніс та рота серветкою, рушником, футболкою, наволочкою (якщо є

можливість намочи пов’язку водою), повзком  намагайся дістатися  дверей.

2. Тильною стороною руки помацай двері: якщо холодні – відчиняй та швидше

втікай, якщо гарячі – відчини замок, повзи до   найближчого вікна.

3. Відчини вікно, клич на допомогу.

4. Якщо не можеш відкрити вікно, розбий скло будь-яким важким предметом.

5. На вулиці негайно звернись до дорослих.    ДЗВОНИ   -  101!

 

Алгоритм дій , якщо зайнявся провід від електрочайника в квартирі.

 

1. Виключити рубильник на щитку.

2. Якщо штепсель (вилка) не розплавився, витягти його з розетки, обмотаною

сухою тканиною.

3. Відключений від електрики провід затоптати ногами.

 

4. Загасити за допомогою вогнегасника (якщо він є і ви вмієте ним

користуватися).

5. Повідомити про займання дорослих або викликати пожежну охорону для

перевірки пожежної безпеки квартири.


Виконати тести, сфотографувати, надіслати в гугл клас або вайбер до 17листопада. 

  1. Як називається професія людини, яка гасить пожежі?
    А. пожежний   Б. пожежник    В. Рятувальник
    2. Назвіть умови, за яких може виникнути пожежа?
    А. горюча речовина і відновник  Б. горючий матеріал, джерело вогню або тепла, кисень
    В. Теплообмін між речовинами
    3. До вражаючих факторів пожежі відносяться:
    А. інтенсивне випромінювання гамма-променів, що вражає людей
    Б. токсичні продукти горіння, висока температура  В. освіта хмари чадного газу
    4. Що відноситься до найбільш ймовірну причину виникнення пожежі в квартирі?
    А. постійно працюючий холодильник
    Б.необережне поводження з піротехнічними виробами  В. запалені електричні лампочки
    5. Якщо у твоїй квартирі чи будинку сталася пожежа, кого ти повинен оповістити після виклику пожежників?
    А. поліцію  Б. швидку допомогу  В. сусідів
    6. Яка правильна послідовність дій при швидко поширюється пожежі?
    А. спробувати загасити вогонь, використовуючи первинні засоби пожежогасіння, відкрити вікно для видалення диму
    Б. негайно залишити приміщення, щільно закривши за собою двері, покликати на допомогу дорослих і повідомити в пожежну охорону
    В. зателефонувати на роботу батьків і повідомити про пожежу, спробувати загасити вогонь, використовуючи підручні засоби
    7. Чим краще всього сховатись в цілях безпеки, долаючи зону вогню?
    А. мокрим пальто  Б. простирадлом   В. щільним ковдрою
    8. Первинні засоби пожежогасіння використовують:
    А. для ліквідації пожежі в початковій стадії виникнення   Б. для гасіння великої пожежі
    В. для локалізації стихійного лиха природного характеру
    9. Увечері, прийшовши додому, ви відчули запах газу. Які будуть ваші подальші дії?
    А. включити світло, зателефонувати батькам або аварійну службу
    Б. перекрити основний вентиль подачі газу, відкрити вікна і двері, піти до сусідів, зателефонувати батькам або в аварійну служу
    В. відкрити вікна і запалити сірник, щоб перевірити, звідки йде газ
    10. Яким засобом неможливо загасити паливно-мастильні матеріали?
    А. піною  Б. піском  В. водою
    11. Яким має бути місце для розведення багаття?
    А. віддалене від дерев і чагарників і не далі 10-ти метрів від водного джерела
    Б. в непогожу погоду треба розводити багаття під деревом, крона якого оберігає його від попадання дощу або снігу
    В. місце для розведення багаття необхідно очистити від трави, листя, гілок і обкласти камінчиками
    12. Що забороняється робити при розведенні багаття?
    А. розводити багаття на торф'яних болотах   Б. використовувати для багаття сухостій
    В. залишати чергувати біля багаття менше трьох осіб
    13. Пасажирам громадського транспорту забороняється перевозити:
    А. габаритні вантажі  Б. легкозаймисті і вибухові речовини    В. важкі вантажі
    14. Як загасити загоревшуюся на людині одяг?
    А. направити на нього струмінь вогнегасника  Б. повалити людини на землю і накрити платній тканиною   В. зірвати з неї одяг
    15. Яким з перерахованих речовин не можна розтоплювати пічку?
    А. дровами  Б. вугіллям   В. легкозаймистими рідинами
    16. Для чого білять димові труби пічного опалення?
    А. щоб були видні тріщини і пошкодження  Б. для краси  В. для поліпшення тяги
    17. При русі поїзда у вашому вагоні з'явився запах гару й диму. Як ви будете діяти?
    А. підете по сусідніх купе і будете повідомляти пасажирам
    Б. повідомте провіднику, зберете речі і будете чекати подальших вказівок в купе
    В. смикнете за ручку стоп-крана
    18. Які умови сприяють поширенню пожежі?
    А. відсутність природного освітлення
    Б. відсутність прорізів (вікна та двері) для видалення продуктів горіння
    В. відсутність або несправність засобів пожежогасіння
    19. При виникненні пожежі вам потрібно покинути квартиру, що знаходиться на 10-му поверсі. Ви:
    А. скористаєтеся ліфтом
    Б. спустіться по зовнішніх пожежних драбин
    В. прикриваючи дихальні органи рукою, вийдете через під'їзд
    20. Повернувшись з прогулянки, ви відчинили двері своєї квартири і виявили сильне задимлення. Ваші подальші дії?
    А. ввійдете в квартиру і будете шукати джерело задимлення
    Б. відкриєте вікна, щоб перевірити квартиру
    В. щільно закрити двері і викличете пожежних


Немає коментарів:

Дописати коментар